Хрестівська громада
Чаплинський район, Херсонська область

План соціально - економічного розвитку

 

ЗМІСТ.

 

Сторінка

І. Вступ                                                                                                            

2

ІІ. Оцінка поточної ситуації                                                                            

4

ІІІ. Цілі та пріорітети на 2016-2017 роки                                                            

8

IV. Основні завдання та механізми реалізації плану

      соціально-економічного розвитку об’єднаної

      територіальної громади                                                                          

11

     4.1. Розвиток гуманітарної сфери                                                          

11

         4.1.1. Охорона здоров’я

11

         4.1.2. Освіта                                                                                          

13

         4.1.3. Культура                                                                                     

21

         4.1.4. Фізична культура і спорт, пропагування

                   здорового способу життя                                                         

23

         4.1.5. Соціальний захист населення                                                   

24

    4.2. Забезпечення пожежної безпеки громади                                       

25

    4.3. Розвиток житлово-комунального господарства,

            будівництва та транспортної інфраструктури

            громади                                                                                             

26

    4.4. Екологічна політика громади                                                          

28

    4.5. Реалізація земельної реформи та земельних відносин                    

30

    4.6. Інвестиційна політика                                                                         

31

    4.7. Фінансова та бюджетна політика                                                     

32

    4.8. Створення умов для належного функціонування

            об’єднаної територіальної громади  

34

V. Фінансове забезпечення реалізації плану                                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. ВСТУП.

      Хрестівська  сільська територіальна громада (об’єднана) - утворена шляхом добровільного об’єднання територіальних громад сіл Долинське, Надеждівка, Новонаталівка, Хрестівка, Шевченка (рішення Херсонської обласної ради про утворення Хрестівської  сільської територіальної громади (об’єднаної) прийнято 23.07.2015 року).

      Відповідно до Методики формування спроможних територіальних громад нова територіальна громада повинна забезпечити виконання політичної, економічної, соціально-культурної та екологічної функцій. Для закріплення позитивних тенденцій та вирішення проблемних питань економічного і соціального розвитку територіальної громади, координації роботи органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, комунальних підприємств необхідно розробити чіткий план дій – План соціально-економічного розвитку населених пунктів Хрестівської сільської територіальної громади (об’єднаної) (далі – Територіальна громада)  на 2017-2020 роки  (далі –План).

          План розроблено Хрестівською сільською радою ОТГ за участю старост сіл, у співробітництві з спеціалістами Долинської, Надеждівської, Новонаталівської, Хрестівської, Шевченківської сільських рад, керівниками підприємств та організацій, з урахуванням пропозицій депутатів Хрестівської сільської ради ОТГ,  на основі результатів аналізу проблем та першочергових потреб  громадян, які проживають на території Хрестівської сільської  територіальної громади (об’єднаної), виходячи із загальної соціально-економічної ситуації, що склалася на відповідній території, з урахуванням можливостей та місцевих ресурсів, відповідно до пріоритетних напрямків розвитку населених пунктів сільської ради.

          План розроблено для висвітлення політики розвитку сільської об’єднаної територіальної громади у 2017-2020 роках, реалізації пріоритетів, які б забезпечили покращення соціально-економічного становища населення громади та є передумовою для економічно-обгрунтованого використання бюджетних коштів при формуванні місцевих бюджетів.

      Законодавчим підгрунтям для розроблення Плану є Закон України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», «Про добровільне об’єднання громад», постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2003 року № 621 «Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету», вимог до реалізації Плану дій «Україна – ЄС», розпорядження Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 року № 902 «Про Національний план дій з відновлюваної енергетики на період до 2020 року» та «Стратегії інноваційного розвитку України на 2010 – 2020 роки в умовах глобалізаційних викликів», рішення тридцять сьомої сесії Херсонської  обласної ради  шостого скликання від 10.09.2015 № 1296 «Про стратегію розвитку Херсонської області на період до 2020 року».

      Мета Плану – вироблення та втілення  єдиної політики розвитку Хрестівської  сільської територіальної громади (об’єднаної)  у  2017-2020 роках в контексті єдиної політики розвитку Херсонської області, що вимагатиме реалізації пріоритетів у соцальній та економічних сферах із запровадженням чіткої взаємодії з усіма гілками влади. Основною метою Програми є створення умов для повноцінного функціонування об’єднаної  громади.

      База Плану - основні показники економічного і соціального розвитку на 2017-2020 роки, комплекси макроекономічних та галузевих прогнозів державних, обласних, місцевих та галузевих програм.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. ОЦІНКА ПОТОЧНОЇ СИТУАЦІЇ.

Хрестівська  сільська територіальна громада (об’єднана) утворена шляхом добровільного об’єднання територіальних громад п`ятьох сільських рад – Долинської, Надеждівської, Новонаталівської, Хрестівської, Шевченківської. До складу громади  увійшли 5 сіл – Долинське, Надеждівка, Новонаталівка, Хрестівка, Шевченки.

Карта Хрестівської ОТГ.bmp      Територія Хрестівської об’єднаної територіальної громади згідно з адміністративно-територіальним устроєм України входить до складу Чаплинського району Херсонської  області.

       Адміністративний центр громади знаходиться в с. Хрестівка, яке розташоване на відстані 130 км від м.Херсон .

Територія Хрестівської об’єднаної територіальної громади є нерозривною, її межі визначаються по зовнішніх межах юрисдикції рад територіальних громад, що  об’єдналися.

        Мінімальна відстань населених пунктів до адміністративного центру складає 6,3 км, максимальна – 23 км. Зона доступності до потенційного адміністративного центру визначається на відстані не більш як 20 кілометрів дорогами з твердим покриттям. Проте, зважаючи на віддалене розміщення окремих сіл до центру, до Хрестівської  громади входять села, в яких зона доступності до адміністративного центру становить більше 20 км:  с.Новонаталівка (23 км).

Територія громади межує  з заходу з Чаплинською громадою,  з півдня з Присиваською громадою,  на сході з Асканійською громадою, на  північному сході з Червоноперекопською громадою, на півночі з Роздольненською громадою.

Територія Хрестівської сільської ради становить 275,127 квадратних кілометрів, або 16,18%  від загальної території Чаплинського району.  

Оскільки Хрестівська ОТГ розташована в Причорноморській низині,  то це позначилося на її рельєфі. Рельєф здебільшого однорідний  чітко виділяється степова місцевість. Поверхня в основному рівнинна.

Хрестівська  об’єднана територіальна громада розміщується в помірно континентальному кліматичному поясі із порівняно м'якою зимою (середні температури зимових місяців -10 -30С) та жарким і довгим літом (середні температури +220 +230С, максимальні - більше 400С). Середньорічна температура дорівнює 9,30 - 9,80С і має стійку тенденцію до підвищення. Середня багаторічна кількість опадів складає  близько 400 мм, але в останнє десятиріччя кількість опадів збільшується. Переважна кількість опадів випадає влітку у вигляді злив, взимку сніговий покрив нестійкий, існує кілька десятків днів. В останні роки у зв’язку із зміною клімату, сніговий покрив практично відсутній. Клімату громади притаманні літні суховії - потужні вітри (більше 5 м/с) при низькій вологості (менше 30%), та високих температурах (вище 250С). Такі вітри негативно впливають на розвиток сільськогосподарських культур.

Гідрографічна сітка громади представлена ставками і системою штучних зрошувальних каналів. Для забезпечення жителів громади питною водою використовуються артезіанські свердловини. Підземні води залягають на глибині 7-10 метрів.

Площа земель сільськогосподарського призначення складає  24571,3 га., ліса і інші  лісопокривні  площі - 307 га., забудовані  землі - 367,70 га., ставки – 40,1 га., пасовища – 1005 га.

На території  громади  функціонує лише автомобільний транспорт. Налагоджено автобусне сполучення за маршрутами: Долинське – Херсон (понеділок, середа, п’ятниця), Чаплинка – Долинське ( щодня окрім  неділі), Чаплинка – Шевченко (щодня), Шевченко – Херсон (щодня), Хрестівка – Чаплинка. Послуги по перевезенню пасажирів надають  державні і приватні перевізники.

Технічний стан доріг не відповідає потребам, більшість доріг потребують ремонту  покриття проїзної частини.

      Чисельність наявного населення громади станом на 1 січня 2017 року становила 6421 осіб, питома вага населення громади становить 0,6 % від населення Херсонської області.

      Система дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів забезпечує потребу населення в отриманні дошкільної та загальної середньої освіти. На території  громади функціонує  Долинський ясла-сад, Надеждівський ясла-сад, Новонаталівський ясла-сад, Хрестівський ясла-сад, Шевченківський ясла-сад, Долинська ЗОШ І-ІІІ ступеня, Надеждівська  ЗОШ І-ІІ ступеня, Новонаталівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Хрестівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Шевченківська ЗОШ І-ІІІ ступенів.

      Медичну допомогу населенню громади надають Долинський ФАП, Надеждівська амбулаторія, Новонаталівська амбулаторія ЗПСМ, Хрестівська амбулаторія, Шевченківський ФАП. Певна робота проводиться працівниками закладів охорони здоров’я по забезпеченню медичної допомоги всім верствам населення сільської ради. Лікувально-діагностичну допомогу населенню сільської ради надають 17 медичних працівників.  Згідно з «Програмою надання громадянам гарантованої державою безоплатної медичної допомоги, яка затверджена Постановою КМУ № 955 від 11.07.2002 року, медичними закладами надається безоплатна медична допомога .

 Культурний розвиток населення громади проводиться 5 бібліотеками, 5 Будинками культури.        

Працездатне населення громади становить 3622 особи, що складає 56% від загальної кількості жителів.

В с.Надеждівка  створено відділ пожежної охорони.

Стан навколишнього природного середовища селищної ради має значний вплив на здоров’я, тому забезпечення екологічної безпеки життєдіяльності людини - обов’язкова умова розвитку господарської діяльності підприємств та організації. Розуміючи це, сільська рада постійно тримає на контролі питання екобезпеки. Тверді побутові відходи вивозяться на контрольовані сміттєзвалища на території селищної ради. Ведеться постійний догляд за сільськими сміттєзвалищами. В с.Долинське  паспортизоване сміттєзвалище.

             Вуличне освітлення населених пунктів громади на даний час виконане не в повному обсязі.

  Головами сільських рад постійно проводилася робота по піклуванню за незахищеними та пільговими категоріями населення громади. Це і придбання житла для дітей сиріт, вшанування ветеранів ВВВ та учасників бойових дій на території інших держав , ювілярів-пенсіонерів та довгожителів сільських рад, оздоровлення та відпочинок дітей.

 Характеристика основних проблем громади.

      Основою, що забезпечить зростання економіки в 2017-2020 році, стане виконання плану невідкладних заходів, щодо подолання кризових явищ в економіці та соціальній сфері. У цьому контексті наступний рік повинен стати роком проведення важливих структурних реформ з метою закладання фундаменту стійкого і довгострокового економічного зростання. Економічна та соціальна політика спрямовуватиметься на розв’язання наступних проблем:

-гуманітарна сфера: недосконалий рівень діяльності та матеріально- технічної бази закладів охорони здоров’я, освіти, культури та спорту;

-житлово-комунальне господарство: обмеженість фінансових ресурсів, відсутність цілодобового водопостачання у ряді сіл громади, відсутність якісного дорожнього покриття, відсутність автомобільного парку;

-соціальна політика: недостатній розвиток ринку соціальних послуг, недостатнє фінансування погіршує функціонування соціальної та гуманітарної сфери на рівні державних стандартів;

-підприємництво: вузький спектр надавачів послуг, одноманітність наявних в громаді видів діяльності, відсутність діяльності пов’язаної з дозвіллям (спорт, туризм, культура, активний відпочинок), перш за все для молоді, недостатній рівень фінансової підтримки малого бізнесу за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів;

-екологія: недостатній розвиток індустріальних методів по роботі з побутовими  відходами;

-залучення інвестицій: відсутність кваліфікованих кадрів в галузі інновацій, трансферу технологій, та розвинутої інфраструктури інвестиційної діяльності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. ЦІЛІ ТА ПРІОРІТЕТИ НА 2017-2020 РОКИ.

      Для забезпечення високого рівня життя населення та створення сприятливих умов для сталого економічного і соціального розвитку об’єднаної територіальної громади, на основі аналізу результатів розвитку за попередній період, нагальних потреб територіальної громади і можливостей сільського бюджету на 2017-2020 роки  визначено цілі та пріоритети розвитку громади, відповідно до стратегії розвитку Херсонської області на період до 2020 року:

оловними цілями визначено:

    -стратегічна ціль А: розвиток та збереження населення;

    -стратегічна ціль В: забезпечення місцевого економічного розвитку;

    -стратегічна ціль С: екологічна безпека та ресурсозбереження.

 

-пріорітетні завдання:

      -операційна ціль А.1.  Створення умов для збереження та розвитку населених пунктів: 

      -завдання А.1.2. Забезпечити умови для розвитку населених ;

      -завдання А.1.1. Створити умови для надання якісних адміністративних послуг; 

      -завдання А.1.3. Забезпечити розвиток самодостатньої  територіальної громади через підтримку процесів децентралізації.

 

      -операційна ціль А.2. Територія здорового життя:

      -завдання А.2.1. Створити умови для надання невідкладної (екстренної) медицини протягом нормативного часу; 

      -завдання А.2.3. Розвивати систему допомоги сімейних лікарів;

      -завдання А.2.4.Забезпечити впровадження здорового способу життя,                   профілактику захворюваності.

 

      Операційна ціль А.3. Сучасна якісна освіта відповідно до потреб ринку праці:

      завдання А.3.2. Покращити якість освіти в навчальних закладах громади;

      завдання А.3.3. Сформувати повноцінний освітній округ.

 

      Операційна ціль А.4. Херсонщина – перехрестя культур, територія толерантності:

      завдання А.4.3. Створити умови для культурного розвитку у кожному населеному пункті громади.

 

      Операційна ціль В.1. Інноваційна Херсонщина:

      завдання В.1.2. Сприяти створенню та підтримувати інституції розвитку підприємництва, у тому числі в сільській місцевості.

 

      Операційна ціль В.2. Доступні послуги, забезпечені комунікації:

      -завдання В.2.1. Покращити стан доріг та автомобільного сполучення для забезпечення як потреб економіки, так і доступу населення до послуг;

      -завдання В.2.3. Забезпечити інформаційне покриття усієї території громади, подальший розвиток ІТ-комунікацій.  

 

      Операційна ціль В.3.Інфраструктурне забезпечення провідних галузей економіки:

      -завдання В.3.2. Створити умови для підтримки малих фермерських підприємств.

 

      Операційна ціль С.2. Збалансовані, екологічно безпечні водні ресурси:

      -завдання С.2.6.Забезпечити доступ до джерел якісної питної води усім

жителям громади; 

 

      Операційна ціль С.4. Покращення управління відходами:

      -завдання С.4.1. Покращити збір та утилізацію ТПВ;

      -завдання С.4.2.Сприяти зменшенню об’ємів утворення ТПВ через організацію інформування населення;

      - завдання С.4.3. Паспортизація сміттєзвалищ.

 

      Операційна ціль С.5. Енергетично безпечна територія:

      -завдання С.5.1.Провести термосанацію комунальних закладів;

      -завдання С5.2.Забезпечити розвиток виробництва енергії з відновлюваних джерел;

      Пріорітетом є збереження і захист здоров’я  та життя жителів громади, безпека життєдіяльності, підвищення рівня дорожньо-транспортного господарства, покращенню рівня надання адміністративних послуг, розвиток  підприємств ЖКГ, впровадження ними енергозберігаючих технологій, залучення  інвестицій і створення умов для розвитку підприємництва в пріоритетних галузях економіки, збільшення доходів та підвищення рівня зайнятості населення, підтримці його найуразливіших верств, покращення житлових умов жителів громади, доступу до якісної освіти, розвитку культури.

      Реалізація завдань, які передбачається здійснити для виконання визначених цілей, сприятиме підвищенню рівня та покращанню якості життя населення, інвестиційно-інноваційній активності в селах об’єднаної територіальної громади.

Очікувані результати від реалізації плану

      При реалізації Плану соціально-економічного розвитку Хрестівської сільської об’єднаної територіальної громади на 2017-2020 рік передбачається досягнути наступних результатів :

  1. Забезпечення якісної  невідкладної медичної допомоги.

         2. Розвиток інфраструктури доріг

        3. Створення Центру надання адміністративних послуг.

        4. Впровадження заходів з енергоефективності та енергозбереження в закладах соціальної сфери.

        5. Створення паспортизованих сміттєзвалищ.

        6. Забезпечення населених пунктів громади вуличним освітленням в повному обсязі.

               Виконання зазначених пріоритетних завдань дасть можливість забезпечити стабільні темпи економічного зростання, сприятиме наповненню бюджету села та дозволить спрямувати фінансові ресурси у соціальну сферу для створення повноцінного життєвого середовища, додержання державних соціальних стандартів та гарантій.

      У процесі виконання План може уточнюватись та доповнюватись. Зміни та доповнення до Плану затверджуються рішенням сесії Хрестівської  об’єднаної територіальної громади, за пропозиціями виконавчого комітету ради, а також при внесені змін до бюджету.

      Для оцінки якості виконання завдань, визначених  Планом  у 2017-2020 році, здійснюватиметься моніторинг виконання плану, результати якого виноситимуться на розгляд виконавчого комітету та сесії Хрестівської сільської ради ОТГ.

 

 

 

 

 

IV.ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ТА МЕХАНІЗМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПЛАНУ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ ОБ’ЄДНАНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ.

 

4.1. РОЗВИТОК ГУМАНІТАРНОЇ СФЕРИ.

 

4.1.1. Охорона здоров’я

Оцінка поточної ситуації.

      Здоров’я населення є однією з основних умов соціального благополуччя й успішного економічного зростання, збільшення тривалості активного життя, поліпшення демографічної ситуації. Однак нині медичне обслуговування на селі не дає можливості кожному громадянину реалізувати своє, гарантоване статтею 49 Конституції України, право на охорону здоров’я, медичну допомогу та медичне страхування. Відсутність якісних медичних послуг на селі призвела до зниження рівня тривалості життя людей у громаді; від’ємного природного приросту населення; низького рівня здоров’я мешканців; зростання та поширення захворювань; недостатнього розвитку інституту сімейної медицини. Останнім часом захворюванність у сільській місцевості набула загрозливого характеру. Зросли хвороби крові, кровотворних органів і порушення імунної системи, новоутворення, хвороби ендокринної системи. Залишаються високими показники захворюванності на туберкульоз. Ситуація з охороною здоров’я на селі ускладнюється віковою структурою сільських мешканців, переважна більшість яких досягла пенсійного віку та, у зв’язку із особливостями роботи на селі, має низку хронічних захворювань, що потребують постійного медичного спостереження.     

Медичними установами населених пунктів громади надаються первинні медичні послуги.     

На території громади відсутній пункт надання невідкладної (екстреної) медичної допомоги. За викликом «швидка» приїзджає з Чаплинки.

Основні проблемні питання.

1.Несвоєчасне надання невідкладної (екстреної) медичної допомоги.

2.Незадовільний стан приміщень.

3.Низький рівень забезпечення медичним обладнанням та медичною апаратурою, що впливає на повноцінне функціонування амбулаторій та ФП.

4.Неукомлектованість закладів висококваліфкованим медичним персоналом.

Головні напрямки роботи на 2017-2020роки:

1. Створення центру первинної медичної допомоги»;

2. Розробка проектно-кошторисної документації на капітальний ремонт медичних установ громади з обов’язковим застосуванням енергоефективних заходів;

3. Розробка інвестиційного проекту «Збереження життя та здоров’я населення Хрестівської об’єднаної територіальної громади», який включатиме в себе проведення капітальних ремонтів медичних установ громади, та подання його на участь у конкурсі проектів на фінансування за рахунок коштів Державного фонду регіонального розвитку ;

4. При розробці бюджету  передбачити кошти на співфінансування проведення капітальних ремонтів медичних установ в розмірі 10% від загальної вартості робіт;

5. Створення пункту невідкладної (екстреної) медичної допомоги на базі Хрестівської амбулаторії;

6. Проведення капітальних ремонтів медичних установ громади (перекриття й утеплення даху, заміна дверей, заміна вікон на металопластикові з енергозберігаючим склопакетом, ремонт електромережі, ремонт каналізаційної системи, опалювальної системи, опоряджувальні роботи;

7. При розробці бюджету на , для створення привабливих умов для залучення лікаря, передбачити кошти на придбання житла для лікаря;

8. При розробці бюджету передбачити кошти для забезпечення проходження населенням громади флюорографічного обстеження на передвижному флюорографі;

9. Розробити та подати інвестиційний проект на придбання автомобіля «Швидкої допомоги» на участь у конкурсі проектів, які можуть фінансуватися за рахунок коштів Державного фонду регіонального розвитку;

10. При розробці бюджету передбачити кошти на придбання автомобіля «Швидкої допомоги»;

11. При розробці бюджету передбачити кошти на придбання медичного обладнання та медичної апаратури.

Очікувані результати.

      Економічним підґрунтям для визначення пріоритету у розвитку первинної медичної допомоги є вартість обслуговування одного випадку надання допомоги на первинному рівні, яка у 7—8 разів менша, ніж на вторинному, та 20 разів менша, ніж на третинному рівні. Зміщення навантаження у бік первинної медичної допомоги дозволить збільшити ресурсне наповнення одного випадку надання допомоги в умовах спеціалізованих та високоспеціалізованих закладах охорони здоров’я та зменшити дефіцит фінансових ресурсів галузі охорони здоров’я в цілому. Очікуваними результатами є:

1.Населення громади 100 % отримує якісну, своєчасну допомогу первинної ланки медицини за місцем проживання;

2. Охоплено населення громади послугами сімейних лікарів та медичного персоналу на 100%.

3. Підвищено ефективність та якість надання первинної медичної допомоги сільському населенню на 20%;

4.Створено пункт невідкладної (екстреної) медичної допомоги;

5.Екстрена медична допомога надається не пізніше ніж через 15 хвилин після виклику;

6.Знижено рівень смертності населення громади із-за несвоєчасного діагностування та надання медичної допомоги;

7.Зросла середня тривалість життя ;

8.Сформовано позитивний природний приріст населення;

9.Підвищено рівень здоров’я населення;

10.Зменшено на 30% кількість звернень до вторинної та третинної ланки медицини;

11. Створено комфортні умови праці для працівників медичних закладів;

13.Заощаджено бюджетні кошти для утримання медичних закладів; 14.Сформовано позитивний імідж громади;

15.Покращено благоустрій населених пунктів.

      На рівні закладів первинної ланки можливо розпочинати і закінчувати лікування до 90 відсотків пацієнтів, що потребує до 30 відсотків фінансових ресурсів галузі охорони здоров’я.

 

4.1.2. Освіта

Оцінка поточної ситуації.

      Мережа навчальних закладів Хрестівської об’єднаної територіальної

громади представлена 5 загальноосвітніми навчальними закладами та 5 дошкільними навчальними закладами. Фінансуються вони за рахунок освітньої субвенції та коштів місцевого бюджету.

Загальноосвітні навчальні заклади

ДОЛИНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА 

І-ІІІ СТУПЕНІВ

Адреса: вул. Миру 10,                              с.Долинське  Чаплинського району Херсонської області, 75224, розміщена в центрі села на земельній ділянці площею 2 га.

   Рік побудови – 1974, двоповерхова будівля, стіни селікатні товщина 0,5 м, покрівля шиферна,  підлога дерев’яна, площа будівлі 2625 м2, об’єм – 8076 м3, капітальні ремонти будівлі закладу не проводилися.

Дата останнього капітального ремонту: капітальні ремонти будівлі закладу не проводилися.

Наповненість дітьми: Школа розрахована на 400 місць. В школі навчається 116 учнів, 10 комплектів класів, середня наповнюваність - 11,6 учня.

  Стан будівлі задовільний. Будівля закладу   забезпечує  умови для організації навчально-виховного процесу  учнів. Приміщення школи підключені до опалення від власної  котельні, яка працює на газовому паливі з 2000 року.

   Частину земельної ділянки займає фізкультурно-спортивна зона, що містить футбольне поле, волейбольний майданчик, баскетбольний майданчик, майданчик для ручного м’яча, гімнастичний майданчик. У господарській зоні ділянки наявні підсобно-виробничі приміщення, надвірний туалет. Територія закладу частково огороджена бетонною огорожею.

У навчальному закладі створено та функціонує 13 кабінетів з базових дисциплін, з них: 4 класні кімнати для учнів 1-4 класів,  майстерня технічної праці,  спортивний зал,  бібліотека,  лаборантська кімната фізики, хімії, біології. Всі кабінети і класні кімнати мають підключення до мережі Інтернет. Всі кабінети  естетично оформлені, забезпечені партами та стільцями для учнів різного віку, створені комфортні умови для роботи учнів та вчителів з дотриманням санітарно-гігієнічних умов. 

   Бібліотека закладу має читальну залу,  кімнату для зберігання навчальних підручників, художньої, навчально-методичної та довідкової літератури, періодичних видань.  Забезпечена комп’ютерною технікою та   підключена до локальної мережі Інтернет. 

   В навчальному закладі   функціонує один комп’ютерний клас (6 комп’ютерів).  В кабінеті проводяться уроки інформатики в 2-11-х класах, а також уроки фізики.

 В закладі обладнана їдальня на 50 місць. В їдальні здійснюється безперебійне постачання холодної води, для забезпечення гарячою водою встановлений електроводонагрівач на 80 літрів, працює каналізація. Для приготування страв встановлено 2 електроплити на 4 комфорки. В приміщенні їдальні встановлено 1 холодильник та 2 холодильні камери,  посудом школа забезпечена на 100 відсотків.

  На першому поверсі школи обладнані внутрішні туалети для персоналу, для дівчат та хлопців окремо.

   На території школи побудована одноповерхова допоміжна будівля, в якій розміщаються майстерні для технічних видів праці. Площа будівлі  302,5 м2, об’єм – 1058,75 м3, стіни силікатні, товщина – 0,5 м, покрівля шиферна, підлога дерев’яна. Будівля не опалюється.

  В будівлі обладнані майстерня по обробці деревини та по обробці металу. В майстерні встановлені електростанки, які знаходяться в робочому стані: токарно - гвинторізний станок по дереву – 2 шт.; токарно-гвинторізний по металу – 1 шт.; фрезерний станок – 1 шт.; настільний свердлильний – 1 шт.; заточувальний станок – 2 шт.; циркулярно-фугувальний станок – 1 шт. електрозварювальний апарат – 1 шт.,  слюсарні верстаки для ручної обробки металу – 10 шт.; верстаки для ручної обробки деревини – 8 шт.

 

НАДЕЖДІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА

І-ІІІ СТУПЕНІВ

Адреса: вул. Гагаріна,39, с.Надеждівка, Чаплинський район, Херсонська область, 75226

Рік побудови : 1973 р. 

Дата останнього капітального ремонту: капітальний ремонт даху спортзалу 2016 рік.

Наповненість дітьми : 187 дітей, 12 класів-комплектів, ГПД немає.

Наявність обладнання :  12 комп’ютерів; мультимедійний проектор з   екраном, телевізор,   музичний центр, DVD- програвач.

Спортивні майданчики : в наявності .

НОВОНАТАЛІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА

 І – ІІІ СТУПЕНІВ

Адреса:    вул. Миру,131    с.Новонаталівка    Чаплинський р-н.    Херсонська обл.     75222 

Рік побудови: 1967

Дата останнього капітального ремонту: капітальний ремонт не проводився, але щорічно проводиться поточний, косметичний, терміновий ремонт. 

Наповненість дітьми:  в 1 класі навчається – 6 учнів, в 2 класі – 11 учнів, в 3 класі – 11 учнів, в 4 класі – 12 учнів, в 5 класі – 5 учнів, в 6 класі – 6 учнів, в 7 класі – 3 учня, в 8 касі – 7 учнів, в 9 класі – 5 учнів. Всього в Новонаталівській ЗОШ І-ІІІ ступенів навчається 66 учнів.

Наявність обладнання: комп’ютерний клас: 5+1  комп’ютерів (2007 р. встановлення), дошка маркерна; ноутбук «Lenovo» (2012 р.)- для навчально-виховного процесу та ноутбук «Lenovo» (2016 р.) – для управлінської діяльності; головний комп’ютер для господарської діяльності (2011 р.);  телевізор;  акустична система з мікрофоном;  DVD програвач  «Supra»;  шкільні парти, стіл шкільний та стілець шкільний відповідно до вікової категорії учнів  – 100%.; електрогенератор.

Бібліотека: художня література, навчальні підручники – 80 % від потреби,            методична література;

Майстерня: верстак комбінований – 10 шт.; 

Наявні сапи, молоток,  лопати, граблі та ін. у недостатній кількості для проведення повноцінних уроків трудового навчання;

Спортивний зал:  стінка гімнастична, м’ячі футбольні, волейбольні, баскетбольні, канати, гімнастична лавка;

Гімнастичний зал:  стінка шведська, спортивний інвентар (скакалки, обручі, гімнастичні палки, кеглі). 

Спортивний  майданчик  для проведення занять з міні-футболу та  волейболу; Спортивний  майданчик  з турниками.  

 

ХРЕСТІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА

  І–ІІІ СТУПЕНІВ

Адреса:    вул. Шкільна, 11, село Хрестівка, Чаплинський район, Херсонська область, 75225.

Рік побудови: 1970, корпус шестирічок  побудований у 1986 році

Останній капітальний ремонт  проводився у 2016 році (перекриття даху основного корпусу)

Наповненість дітьми: у  школі навчається  249 учнів: 1  клас  –  29 учнів,  2 А клас – 18 учнів, 2 Б клас – 20 учнів, 3 А клас – 18 учнів, 3 Б клас –18 учнів, 4  клас –21учень, 5  клас –19 учнів, 6  клас –12 учнів,  7  клас ¬ 27 учнів, 8 клас  – 15 учнів, 9 А клас – 19 учнів, 9 Б клас – 10 учнів,10 клас –  15 учнів, 11 клас – 8 учнів, ГПД –    25 учнів.

Наявність обладнання: 2 комп’ютерних класи, кабінет фізики,  кабінет біології,  кабінет лікувально-оздоровчої фізкультури  ( 9 тренажерів),  методичний кабінет, кабінети: англійської мови, української мови та літератури, математики, історії, географії, хімії, а в них:ТЗН  ¬– 31  комп’ютер, 5 – ноутбуків,   3- принтера, інтерактивні  дошки  – 3,  проектори – 4,  телевізор – 2, електронний мікроскоп.

Технологічне  обладнання  їдальні: холодильників  – 2, електроплит – 2, морозильна камера – 1, мармит – 1

Спортивні майданчики:

баскетбольний майданчик –1,  гімнастичний майданчик – 1,  стадіон – 1, пляжний волейбол – 1, майданчик мініфутболу, спортивний зал  9х18, гімнастичний зал.

 

ШЕВЧЕНКІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА

І-ІІІ СТУПЕНІВ

Адреса: вул. Шкільна, 30, село Шевченка, Чаплинський район, Херсонська область,75223.

Рік побудови: 1973.

Дата останнього капітального ремонту: капітальні ремонти будівлі закладу не проводилися.

Наповненість дітьми: 10 класів, 93 учні.

Наявність обладнання: комп’ютери – 8, ноутбуки –2, нетбуки –4, проектори –1, принтери –3, телевізори – 2, аудіотехніка –1.

Наявність спортивних майданчиків: спортивний майданчик – 4216 м2, спортивний майданчик – 480м2, стадіон – 6000 м2.

Учні навчальних закладів також охоплені і позашкільною освітою:

  • Надеждівська ЗОШ І-ІІІ ступенів працює гурток «Палітра», гурток «Крапелька»;
  • Хрестівська ЗОШ І-ІІІ ступенів працює гурток «Сонети шкільної країни», вокальний гурток, гурток «Юний футболіст»,  гурток «Влучний стрілець», гурток «Ерудит»,  гурток «Хімія в побуті», гурток «Умільці на всі руки», гурток «Паперове моделювання»,  гурток «Юний поліглот», гурток «Чарівний пензлик»,  гурток «У світі інформатики»,  гурток «М’яка іграшка»,  гурток «Ми і закон», гурток «Юний математик»,  гурток «Грація»,  гурток «Юний аматор», гурток «Перлина натхнення»,  гурток  «Світ дитинства», гурток «Еколог»,  гурток «Юні географи»,  гурток «Книголюб»;
  • Новонаталівська ЗОШ І-ІІІ ступенів працює гурток «Пішоходний туризм», гурток «Словознайко», гурток «Чарівні руки», гурток «Юний біолог», гурток «Мелодія», гурток «Орігамі».
  • Шевченківська ЗОШ І-ІІІ ступенів працює гурток «Пішохідний туризм», гурток ««Спортивне орієнтування», гурток ««Художнє слово», гурток «Юний еколог», гурток «Умілі руки», гурток «Книголюб», гурток «Юні правознавці», гурток  «Книжкова лікарня»;
  • Долинська ЗОШ І-ІІ ступенів  працює футбольний гурток, гурток художньо-естетичного напрямку. 

      Діти з малозабезпечених родин, діти-сироти та діти позбавлені батьківського піклування стовідсотково забезпечені безкоштовним харчуванням, а саме:

- Хрестівська ЗОШ І-ІІІ ступенів;

- Новонаталівська ЗОШ І-ІІІ ступенів;

- Шевченківська ЗОШ І-ІІІ ступенів.

Харчування дітей в дитячих ясла-садах

 

Дошкільні навчальні заклади.

ДОЛИНСЬКИЙ ЯСЛА-САД

Адреса: вул.Молодіжна 18 А, с.Долинське, Чаплинський район, Херсонська область, 75224.

Рік побудови: 1975

Дата останнього капітального ремонту: капітальні ремонти будівлі закладу не проводилися.

Наповненість груп дітьми: дві різновікові групи : «Сонечко»-19 дітей , «Калинка» - 23 дитини , разом -42   дитини .   

Спортивна зала відсутня, музична зала є ,але потребує косметичного ремонту. Телевізор і музичний центер є  , але не відповідає сучасним вимогам. Спортивний майданчик є .        

                                                                                                                                                       

НАДЕЖДІВСЬКИЙ ЯСЛА-САД «КАЛИНКА»

Адреса: вул. Мартинця б. 15, с.Надеждівка, Чаплинського району, Херсонської області, 75

Рік побудови: заклад розміщений в пристосованому приміщенні (будинок побуту) – 1980р. ДНЗ функціонує з 2007р.

Дата останнього капітального ремонту: капітальний ремонт будівлі закладу  не проводився.

Наповненість груп дітьми:   старша група   –   33   дитини,      середня          група – 32 дитини, молодша група – 30 дітей. Загальна кількість дітей – 95.

Спортивний майданчик -  відсутній.

 

НОВОНАТАЛІВСЬКИЙ ЯСЛА-САД «СОНЕЧКО»

Адреса: вул. Миру, 66. с. Новонаталівка, Херсонська область, 75222

Рік побудови:  1979   

Дата останнього капітального ремонту: у 1997 році – зроблено індивідуальне опалення. У 2010 році – замінено водопостачання, каналізацію. У 2016 році  - проведено ремонт даху. У 2017 році замінено водомережу від центральної системи до ясел – садка, замінено два бойлери, насос для накачування води в ємності.

Наповненість груп дітьми: в яслах – садку працюють 2 різновікові групи: І молодша група ( з ясельною підгрупою)  – 19 дітей, Старша група ( з середньою підгрупою) – 19 дітей,   Всього 38 дітей.

 Новонаталівський ясла – садок забезпечений спортивним майданчиком, є 2 спортивні зали, (зала для молодших дошкільників  та зала для старших дошкільнят), 2 музичні зали, українська світлиця та фіто приймальня.

 

ХРЕСТІВСЬКИЙ ЯСЛА-САД

Адреса: вул.. Першотравнева, 14 А, с.Хрестівка, Чаплинського району, Херсонської області, 75225

Рік побудови: 1981 р.

Дата останнього капітального ремонту: 2010 рік.

Наповненість груп дітьми: в дитячому садочку перебуває 66 дітей, маємо  - 3 групи : молодша група «Сонечко»  - 20 дітей, середньо-старша «Казка» - 23 дитини, старша група «Капітошка» - 23 дитини.

В Хрестівському ясла-саду є три ігрових майданчика,  спортзал, є доступ до інтернету, тевізор, DVD- програвач. Спортивного майданчика та спортивного інвентарю  - немає 

 

ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ ЯСЛА-САДОК «БАРВІНОК»

Адреса: вул. Кудрі, 33, с.Шевченка, Херсонська область,  75223

Рік побудови: 1992.

 Дата останнього капітального ремонту: 2013 р.

Наповненість груп дітьми: 37 дітей.

Ігрові майданчики є, спортивний відсутній. Основні проблеми закладу :

  • ремонт каналізації;
  • заміна котла;
  • заміна огорожі.

 

      Основні проблемні питання.

  1. Капітальний ремонт приміщень навчальних закладів.
  2. Впровадження заходів з енергоефективності та енергозбереження.
  3. Неукомплектованість закладів педагогічними працівниками.
  4. Недостатня забезпеченість навчально-виховного процесу сучасними засобами інформаційно-комунікаційних технологій, обладнанням, спорядженням, навчальною літературою.
  5. Низький рівень підтримки обдарованих дітей та молоді.
  6. Підвищення рівня патріотичного виховання молоді.
  7.  Відсутність умов для отримання позашкільної освіти.

Головні напрямки роботи на 2017-2020 роки.

1.Створення у виконавчому комітеті Хрестівської сільської ради ОТГ відділу освіти.

2.Створення в громаді системи навчальних закладів, необхідної для надання високоякісних освітніх послуг, з урахуванням ефективного використання наявних ресурсів.

3.Придбання шкільного автобуса.

4. При розробці бюджету  передбачити кошти проведення капітальних ремонтів навчальних закладів.

5.При розробці бюджету забезпечити виділення коштів на впровадження заходів з енергоефективності та енергозбереження.

5. При розробці бюджету забезпечити виділення коштів для:

-проведення оздоровлення дітей в літній період;

-проведення військово-польових зборів.

7.Розробити проектно-кошторисну документацію та підготувати проекти по термосанації закладів освіти громади, для подання на участь у конкурсі на фінансування за рахунок коштів Державного фонду регіонального розвитку.

8.Створити умови для розвитку позашкільної освіти.

Очікувані результати.

1. Створено умови для якісної дошкільної, загальноосвітньої та позашкільної освіти шляхом забезпечення оптимізації та модернізації навчальних закладів громади.

2. Організовано безпечний підвіз для 100% дітей та працівників до навчальних закладів.

3.Створено комфортні умови для учасників навчально-виховного процесу.

4.Заощаджено бюджетні кошти для утримання освітніх закладів.

5.Забезпечено навчальні заклади навчальною літературою, обладнанням, спорядженням, меблями.

6.Впроваджено у навчально-виховний процес закладів інформаційно-комунікаційні технології шляхом забезпечення навчальних закладів сучасними навчальними комп’ютерними комплексами та системними і прикладними програмними продуктами.

7. Створено єдиний освітній простір на основі технологій бездротового зв’язку.

8. Зменшено диспропорції у рівні знань між учнями міських та сільських загальноосвітніх шкіл.

9. Створено умови для раннього виявлення та підтримки творчих нахилів дітей.

10. Піднято рівень патріотичного виховання.

11.Сформовано позитивний імідж громади;

12.Покращено благоустрій населених пунктів.

 

4.1.3.Культура.

Оцінка поточної ситуації.

      План спрямований  на розвиток культурних традицій, збереження історичних цінностей, забезпечення доступності закладів культури для всіх верств населення, створення максимально сприятливих умов для творчого формування особистості, розкриття її здібностей, задоволення духовних і естетичних потреб, відродження народної творчості та популяризації національних звичаїв та обрядів, організацію повноцінного, змістовного дозвілля, культурного обслуговування населення.

      На території Хрестівської об’єднаної територіальної громади функціонують та забезпечують послуги культури десять закладів

Долинський сільський Будинок культури;

Надеждівський сільський  Будинок культури;

Новонаталівський сільський Будинок культури;

Хрестівський сільський Будинок культури;

Шевченківський сільський Будинок культури;

Долинська сільська бібліотека;

Надеждівська  сільська бібліотека;

Новонаталівська  сільська бібліотека;

Хрестівська сільська бібліотека;

Шевченківська сільська бібліотека.

      Закладами культури громади постійно проводяться різноманітні заходи  спрямованих на популяризацію народних традицій та на відзначення державних свят.   

 

  

Основні проблемні питання.

1.Дуже низький рівень фінансування закладів культури.

2.Відсутність цілеспрямованої роботи по пошуку нових форм та підходів по відзначенню державних свят, організації та проведенню обрядових, календарних свят, урочистостей по збереженню та популяризації українських народних традицій, звичаїв, обрядів, їх унікальності та самобутності.

3. Приміщення закладів культури потребують капітального ремонту .

4.Неможливість забезпечення належного температурного режиму в приміщеннях закладів культури в опалювальний період.

3. Мережа закладів культури потребує покращення матеріально-технічної бази та проведення ремонтних робіт.

Головні напрямки на 2016-2017 роки.

1.Пошук,  додаткових джерел фінансування закладів культури, не заборонених чинним законодавством, для проведення поточних ремонтів та покращення матеріально-технічної бази-протягом.

2.При розробці бюджету забезпечити виділення коштів для проведення капітального ремонту закладів культури Хрестівської ОТГ.

3.Придбання інфрачервоних довгохвильових стельових обігрівачів для закладів культури громади.

4. Забезпечення участі аматорів художньої самодіяльності у всіх запланованих обласних, районних та місцевих культурно-масових заходах.

5. При розробці бюджету забезпечити виділення коштів для:

- проведення культурно-масових та просвітницьких заходів на території Хрестівської  об’єднаної територіальної громади;

- увічнення пам’яті про події Другої світової війни.

Очікувані результати.

1. Впроваджено нові форми та методи по відзначенню державних свят, організації та проведенню обрядових, календарних свят, урочистостей по збереженню та популяризації українських народних традицій, звичаїв, обрядів, їх унікальності та самобутності.

2. Збережено народну творчість, культурну спадщину рідного краю, забезпечено та організовано змістовне дозвілля дітей та молоді.

3.Забезпечено право громадян на свободу літературної і художньої творчості.

4. Створено умови для задоволення культурних потреб громадян  та гостей нашої громади.

5.Зросла відвідуваність культурних закладів на рік.

6.Сформовано позитивний імідж громади.

7.Покращено благоустрій населених пунктів.

 

4.1.4. Фізична культура і спорт,

пропагування здорового способу життя

Оцінка поточної ситуації.

      Ситуація з розвитком фізичної культури та спорту на території  Хрестівської об’єднаної територіальної громади  знаходиться у досить незадовільному стані.  На теренах громади функціонують футбольні поля, спортивні  майданчики, спортивні зали розміщені в загальноосвітніх закладах.  Крім того, досить в’яло проводиться робота по агітації населення до зайнять фізичною культурою, спортом та майже не пропагується здоровий спосіб життя.

 

Основні проблемні питання.

1. Недостатнє фінансування фізичної культури та спорту.

2. Відсутність спортивних секцій.

3. Відсутність агітаційної пропаганди здорового способу життя.

4. Відсутність літніх майданчиків для занять різними видами спорту.

5. Відсутність сучасного спортивного обладнання.

Головні напрямки роботи на 2017 рік - 2020 роки.

1. При розробці бюджету передбачити кошти на розвиток фізичної культури і спорту.

2. Проводити роботу по пошуку додаткових джерел фінансування для проведення поточних ремонтів спортзалів та придбання сучасного спортивного обладнання.

2. Створення на базі закладів культури фізкультурних секцій .

3. Залучення жителів громади до зайнять спортом та пропагування здорового способу життя.

Очікувані результати.

1. Забезпечено доступ широких верств населення до занять спортом.

2. Підвищено доступність та масовість фізкультурно-спортивних заходів за участю дітей і підлітків.

3. Покращено фізкультурно-спортивну матеріально-технічну базу загального користування.

4.Сформовано позитивний імідж громади.

5.Покращено благоустрій населених пунктів.

 

 

4.1.5. Соціальний захист населення.

Оцінка поточної ситуації .

      Відповідно до законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про бюджет на 2016 рік», «Про місцеві державні адміністрації», Бюджетний кодекс України, іншого чинного законодавства питаннями соціального захисту населення займається управління праці та соціального захисту населення Чаплинської районної державної адміністрації. Тому допомоги за рахунок субвенцій з державного бюджету, призначення субсидій, пільг, проводить відповідно управління праці та соціального захисту населення.

      Раніше із бюджетів сільських рад, виходячи із фінансових можливостей, виділялися кошти на виплату допомоги соціально-незахищених верств населення громади, забезпечення житлом дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування.

Основні проблемні питання.

1. Відсутність в виконавчому комітеті сільської ради такого структурного підрозділу як управління праці та соціального захисту населення.

2. Відсутність спеціалістів належного рівня.

Головні напрямки роботи на 2017 – 2020 рік.

1. Створення на базі об’єднаної громади управління праці та соціального захисту населення.

2. Виділення та обладнання окремого приміщення для територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг), з метою підвищення ефективності соціального обслуговування населення Хрестівської громади.

3. Організація та надання базового набору соціальних послуг відповідно до потреб громади, у тому числі послуги фахівця соціальної роботи-постійно.

4. Виявлення сімей, які перебувають у СЖО-постійно.

5. Визначення потреб в соціальних послугах, прийняття рішення про необхідність отримання послуг.

6. Організація оздоровлення та відпочинку дітей.

7. Консультування та інформування мешканців громади щодо надання усіх видів соціальної підтримки (пільг, субсидій, компенсацій, виплат та спеціалізованих соціальних послуг, що надаються на районному чи обласному рівнях).

8. Прийом заяви та необхідних документів від громадян для призначення державних допомог, компенсацій, житлових субсидій та пільг.

9. Передача документів спеціалістам структурних підрозділів з питань соціального захисту населення районного рівня.

10. Надання одноразової матеріальної допомоги учасникам АТО.

11. Виділення коштів на оплату праці на умовах співфінансування з районним центром занятості.

13. При розробці бюджету передбачити кошти на програму сільського кредитування «Власний дім на 2012-2020 роки».

13. Звільнення від плати за харчування учнів 1-11 класів та у дошкільних навчальних закладах дітей батьки яких мобілізовані на військову службу або несуть службу за контрактом в зоні АТО.

14. Забезпечення житлом дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування.

Очікувані результати.

1. Створено управління праці та соціального захисту населення.

2. Надаються соціальні послуги населенню.

3. Покращено матеріальний стан пільгових категорій населення громади.

4. Покращено матеріальний стан сімей воїнів-учасників антитерористичної операції.

5.Сформовано позитивний імідж громади.

 

4.2. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ ГРОМАДИ.

Оцінка поточної ситуації.

П ожежі становлять підвищену небезпеку як для екосистеми в цілому, так і для кожного живого організму, що проживає в ній. В даний час розрізняють безліч видів неконтрольованих спалахів. Наприклад, техногенні, польові,  степові пожежі, в будівлях і на різних транспортних засобах.

      На території  с.Надеждівка розміщена пожежна частина. В наявності пожежний автомобіль, спеціально          облаштоване  приміщення, команда з трьох чоловік.

Основні проблемні питання.

1. Незахищеність населення громади, навколишнього природного середовища і небезпечних об’єктів, об’єктів з масовим перебуванням людей та населених пунктів громади від пожеж.

Головні напрямки роботи на 2017 рік-2020роки.

1. Проведення щорічного аналізу стану забезпечення пожежної безпеки в населених пунктах села, на підприємствах, в установах, організаціях та розробка комплексних планів заходів щодо запобігання пожежам і загибелі на них людей-постійно.

2. Розробка проектно-кошторисної документації на капітальний ремонт пожежного автомобіля.

3. При розробці бюджету передбачити виділення коштів на ремонт пожежного автомобіля.

4. Забезпечення протипожежного захисту об’єктів з масовим перебуванням людей, зокрема дитячих дошкільних і навчальних закладів, лікувальних закладів, закладів культури та культових будівель та споруд-постійно.

5. Розгляд питання про виділення коштів підприємствами, установами та закладами всіх форм власності з метою придбання обладнання для рятування людей і гасіння пожеж.

Очікувані результати.

1. Відремонтований пожежний автомобіль.

2.Приведення протипожежного стану об’єктів та населених пунктів у відповідність з прийнятними рівнями пожежної безпеки.

3. Забезпечення пожежної безпеки населених пунктів та об’єктів аграрного сектору економіки.

4. Зниження ризиків виникнення пожеж та загроз, пов’язаних з пожежами, небезпечними для життя і здоров’я громадян, створення сприятливих соціальних умов життєдіяльності населення, зменшення впливу небезпечних чинників пожеж на навколишнє природне середовище.

5. Витрачання мінімального часу на прибуття пожежної частини до місця пожежі.

6. Забезпечення достатньої кількості вогнегасних речовин для локалізації та ліквідації пожеж.

 

4.3. РОЗВИТОК ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА, БУДІВНИЦТВА ТА ТРАНСПОРТНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ ГРОМАДИ

Оцінка поточної ситуації.

     Житлово-комунальне господарство – важлива сфера обслуговування населення громади. На сьогодні ситуація у сфері надання житлово комунальних послуг на території Хрестівської об’єднаної територіальної громади незадовільна, що пов’язано із відсутністю  у комунального підприємства спеціалізованої техніки та вузьким спектром послуг, що надаються населенню.

      Централізованим водопостачанням забезпечені майже всі населені пункти громади. Проте, централізовані системи водопостачання сіл досить застарілі, що негативно впливає на якість води. На території громади наданням послуг централізованого водопостачання комунальні підприємства.

      Дорожня інфраструктура територіальної громади не відповідає потребам жителів громади, суб’єктів підприємництва, інших організацій та діючим будівельним нормам. Однією із найбільших проблем громади є відсутність сполучення із твердим дорожнім покриттям між селами Новонаталівка, Шевченко, Долинське з адміністративним центром громади с. Хрестівка.

      Вуличне освітлення наявне лише частково, а саме села Хрестівської сільської ради освітлені на 20%.

Основні проблемні питання.

1. Відсутність машинного парку.

2. Відсутність автобусного сполучення між населеними пунктами громади з адміністративним центром..

4. Відсутність цілодобового  водопостачання.

5. Застарілі мережі водопостачання.

6. Значна зношеність дорожнього покриття вулиць населених пунктів громади.

7. Відсутність твердого дорожнього покриття за напрямком шевченко-Новонаталівка-Долинськ-Хрестівка.

8. Потреба в значних обсягах капіталовкладень.

9. Недостатній рівень освітлення вулиць населених пунктів громади.

 

Головні напрямки роботи на 2017 рік-2020 роки.

1. Розширення  спектру послуг, що надаються комунальними підприємствами населенню громади.

2. Придбати екскаватор, трактор з причепом, придбання брикетної установки.

3.Придбати автобус для покращення доступу населення громади до адміністративних та соціальних послуг.

4. Розробити проектно-кошторисну документацію на реконструкцію  водопроводів населених пунктів громади.

5. При розробці бюджету передбачити кошти на покращення централізованого водопостачання.

7. Виготовити проектно-кошторисну документацію на капітальний ремонт автодоріг.

8. Розробити інвестиційні проекти капітального ремонту доріг та подати їх на участь у конкурсі проектів на фінансування за рахунок коштів Державного фонду регіонального розвитку.

9. При розробці бюджету передбачити кошти на співфінансування проведення капітальних ремонтів доріг в розмірі 10% від загальної вартості робіт;

10. Провести капітальний ремонт доріг населених пунктів громади та доріг які їх сполучають.

11.Впровадити проекти вуличного освітлення з енергозберігаючими технологіями.

Очікувані результати.

1.Створено спеціалізоване комунальне підприємство.

2. Відкрито маршрут між населеними пунктами громади.

3. Населення громади  100 % забезпечено централізованим водопостачанням.

4. Покращено якість водопостачання.

5. Відновлено та приведено в належний стан покриття доріг населених пунктів громади.

6.Забезпечено комунальні підприємства необхідною технікою.

7.Впроваджено 100% вуличне освітлення на території сіл об’єднаної громади.

8.Сформовано позитивний імідж громади.

9.Покращено благоустрій населених пунктів.

 

4.4. ЕКОЛОГІЧНА ПОЛІТИКА ГРОМАДИ.

Оцінка поточної ситуації.

      Охорона навколишнього природного середовища, раціональне використання природних ресурсів, забезпечення екологічної безпеки життєдіяльності людини - невід'ємна умова сталого економічного та соціального розвитку громади.

      З цією метою Хрестівська об’єднана громада здійснює на своїй території екологічну політику, спрямовану на збереження безпечного для існування живої і неживої природи навколишнього середовища, захисту життя і здоров'я населення від негативного впливу, зумовленого забрудненням навколишнього природного середовища, досягнення гармонійної взаємодії суспільства і природи, охорону, раціональне використання і відтворення природних ресурсів.

      На території громади діє лише одне офіційне сміттєзвалище на якому проводяться  впоряджувальні роботи.  Сміттєзвалища винесені за межі населених пунктів. Вивезення твердих побутових відходів відбувається шляхом самовивозу. Проте багато хто із наших громадян дозволяють собі вивозити сміття в найближчі лісопосадочні смуги, що суттєво забруднює навколишнє середовище.

      Централізований збір та вивіз твердих побутових відходів на території Хрестівської об’єднаної територіальної громади взагалі відсутній.

Основні проблемні питання.

1. Відсутність  паспортизованих сміттєзвалищ.

2.Відсутність на території об’єднаної громади системи збирання та вивозу сміття.

3. Відсутність інвентаризації зелених насаджень.

4. Відсутність місць відпочинку з сучасними елементами благоустрою.

5. Низький рівень екологічного виховання населення.

Головні напрямки роботи на 2017-2020роки.

1. Налагодження системи централізованого збирання та вивозу сміття.

2. Формування бригад з благоустрою на базі комунального підприємства та забезпечення їх постійної роботи у громаді.

3. Облаштування нових куточків благоустрою.Утримання в належному санітарному стані місць масового відпочинку людей.

4.Еколого-просвітницька робота з мешканцями громади, особливо з молоддю, з метою виховання дбайливого ставлення до природи, формування екологічної культури населення.

5. Озеленення території громади, спилювання аварійних дерев, підрізка дерев і кущів,скошування трави.

6. Попередження утворення несанкціонованих сміттєзвалищ на території громади.

7. Проведення суботників за участю громадськості.

8. При розробці бюджету передбачити кошти на:

-охорону навколишнього середовища(ліквідацію стихійних сміттєзвалищ);

-благоустрій населених пунктів громади.

 

Очікувані результати.

1. Стабілізовано і поліпшено стан навколишнього природного середовища з метою гарантування екологічно безпечного природного середовища для життя і здоров’я населення громади.

2. Зменшено навантаження на навколишнє природне середовище.

3. Захищено життя і здоров’я населення від негативного впливу, зумовленого забрудненням навколишнього природного середовища.

4. Збільшено площі зелених насаджень, декоративних газонів, квітників, клумб.

5. Поліпшено обслуговування населення у сфері поводження з ТПВ, їх збору та вивезення.

6. Активізація екологічної освіти в навчальних закладах громади, підвищення рівня екологічної культури населення.

7. Задоволено потреби населення місцями для культурного та активного відпочинку.

8.Сформовано позитивний імідж громади.

9.Покращено благоустрій населених пунктів.

4.5. РЕАЛІЗАЦІЯ ЗЕМЕЛЬНОЇ РЕФОРМИ ТА ЗЕМЕЛЬНИХ ВІДНОСИН.

Оцінка поточної ситуації.

      Спеціалістами земельного сектору громади проводиться робота з врегулювання земельних відносин щодо обліку землі, погодження та затвердження технічної документації, встановлення та справляння платежів за землю, прийняття рішень сесіями сільських рад із земельних питань. Також  проводиться робота з надання та погодження надання земельних ділянок для учасників АТО, в межах та за межами населених пунктів для ведення особистого селянського господарства. Проводиться робота по укладенню та поновленню договорів оренди землі.

Основні проблемні питання.

1. Відсутність повноважень у сільської ради ОТГ, щодо управління земельними ділянками за межами населених пунктів.

2. Невпорядковані ставки орендної плати за землі несільськогосподарського призначення на територіях колишніх сільських рад.

3. Відсутність вільних земельних ділянок для надання під ведення ОСГ.

Головні напрямки роботи  на 2017-2020роки..

1.Ведення електронної бази даних по всіх категоріях земель на території громади.

2. Контроль за дотриманням орендарями сплати орендної плати за земельні ділянки несільськогосподарського призначення відповідно до затверджених ставок орендної плати.

3. Продовження роботи з контролю за дотриманням орендарями плати за землю.

4. Перегляд прийнятих ставок орендної плати та затвердження нових, які будуть діяти з 2017 року.

5. Укладення угод про соціально-економічне партнерство з орендарями земельних часток (паїв) з метою залучення коштів на розвиток інфраструктури сільських населених пунктів.

Очікувані результати .

1. Більш раціонально та ефективно використовуються земельні ресурси.

2. Впорядкувано земельні відносин на території громади.

3. Поповнено доходну частину бюджету об’єднаної громади.

4.З’явилися додаткові можливості розвитку інфраструктури населених пунктів громади.

4.Сформовано позитивний імідж громади.

5.Покращено благоустрій населених пунктів.

 

 

4.6. ІНВЕСТИЦІЙНА ПОЛІТИКА.

Оцінка поточної ситуації.

      Однією з переваг у конкурентній боротьбі за інвестиції, які дають можливість створити нові робочі місця, є наявність інвестиційно-привабливих вільних земельних ділянок, бажано, облаштованих інфраструктурою.

      Населені пункти Хрестівської об’єднаної територіальної громади мають великий потенціал і можуть підготувати привабливі пропозиції щодо промислових ділянок та споруд чи майнових комплексів.

Основні проблемні питання.

1. Відсутність якісних інвестиційних проектів.

2. Відсутність кваліфікованих кадрів в галузі інновацій, трансферу технологій та розвинутої інфраструктури інвестиційної діяльності.

Головні напрямки роботи на 2017-2020роки.

1. Залучення ефективних орендарів для експлуатації об'єктів комунального нерухомого майна, які перебувають на балансі об’єднаної громади.

2. Створення бази для інвестицій, визначення зонального напрямку розвитку громади та відповідної інфраструктури.

3. Розміщення інформації про ділянки, власність, інфраструктуру, тощо, на офіційному веб-сайті громади.

4. Підготовка інвестиційних проектів, які забезпечать стабільні темпи економічного зростання, сприятимуть наповненню бюджету громади, створять нові робочі місця.

5.Розробка та подання проектів, які можуть фінансуватися із державного

фонду регіонального розвитку.

6. Сприяння залученню ефективних інвесторів для реалізації проектів на території об’єднаної громади.

7. Впровадження міжнародного економічного та соціального співробітництва.

8. Участь у різноманітних конкурсах з метою залучення додаткового фінансування.

9. Підготовка інформаційно-рекламних матеріалів, які можуть забезпечити промоцію громади і її інвестиційні можливості, шляхом оприлюднення на офіційному веб-сайті територіальної громади з метою її поширення в Україні та за кордоном.

10.Забезпечити зростання значимості Хрестівської об’єднаної територіальної громади, як «візитівки» Херсонської області.

Очікувані результати.

1.Створено базу для інвестицій.

2.Залучено інвестиції в економіку і соціальну сферу громади .

 

 

4.7. ФІНАНСОВА ТА БЮДЖЕТНА ПОЛІТИКА.

Оцінка поточної ситуації.

      Основною метою діяльності об’єднаної громади у сфері бюджетно-фінансової політики є формування достатніх ресурсів для фінансування пріоритетних напрямів соціально-економічного розвитку громади та підвищення ефективності використання бюджетних коштів.

Основні проблемні питання.

1. Відсутність гарантій стабільності розвитку економіки, як держави так і громади.

2. Ризик скорочення обсягів виробництва сільськогосподарської продукції, що призведе до втрат надходжень податку на доходи фізичних осіб.

3. Високі темпи інфляції, які негативно впливають на рівень фінансової забезпеченості як бюджету громади так і її жителів.

4. Відсутність доступу до Єдиного державного реєстру прав на нерухоме майно для забезпечення оподаткування податком на нерухоме майно.

5. Постійна зміна цін та тарифів на енергоносії.

6. Відсутність затверджених типових штатних нормативів для об’єднаних територіальних громад.

7. Зношеність основних засобів, зокрема будівель і приміщень бюджетних установ, які потребують значних капітальних вкладень.

Основні напрямки роботи на 2017-2020 роки.

1. Забезпечення ефективного управління бюджетним процесом-постійно:

    по доходам:

-збільшення дохідної частини бюджету за рахунок медичної та освітньої субвенції;

-зарахування до бюджету ( бюджету об’єднаної територіальної громади) 60% ПДФО;

-зростання доходів від плати за землю за рахунок перегляду (підвищення) ставок плати за землю та переукладенню договорів оренди;

-укладання договорів на відшкодування втрат за фактичне користування земельною ділянкою;

-встановлення ставок податку за земельні ділянки які знаходяться в постійному користуванні (крім державної та комунальної форми власності);

-збільшення доходів від плати за оренду комунального майна за рахунок інвентаризації, проведення незалежної грошової оцінки та створення інформаційної бази даних;

-прогнозування доходів бюджету на основі реальних прогнозних показників економічного та соціального розвитку громади з урахуванням фактичного рівня відповідних надходжень у минулому та поточному роках, досягнення їх відповідності та узгодження на всіх стадіях бюджетного процесу;

-викриття схем ухилення від оподаткування суб’єктів підприємницької діяльності – платників єдиного податку;

-напрацювання бази оподаткування податком на нерухоме майно;

-виявлення суб’єктів підприємницької діяльності, що здійснюють реалізацію підакцизних товарів та ухиляються від сплати акцизного збору;

    по видаткам:

-забезпечення оптимізації витрат коштів бюджету шляхом виключення непріоритетних та неефективних витрат, насамперед тих, що не забезпечують виконання основних функцій і завдань;

-з метою економії бюджетних коштів передбачати під час укладення договорів про закупівлю товарів, робіт і послуг за результатами проведення торгів (тендерів) положення щодо заборони збільшення вартості товарів, робіт і послуг, крім непередбачуваних випадків, зокрема тих, що пов’язані із зміною курсу валюти;

-з метою недопущення зростання дебіторської заборгованості здійснювати розрахунки виключно за фактично поставлені товари, виконані роботи і надані послуги, крім передплати періодичних друкованих видань, послуг поштового зв’язку, а також випадків, визначених окремими рішеннями Кабінету Міністрів України;

-забезпечити при виконанні бюджету проведення у повному обсязі розрахунків за електричну енергію, теплову енергію, природний газ, які споживаються бюджетними установами, не допускаючи будь-якої простроченої заборгованості з оплати зазначених товарів і послуг;

-забезпечити укладення договорів за кожним видом енергоносіїв;

-систематично проводити дослідження ринку продовольчих та непродовольчих товарів.

      З метою якісного і ефективного виконання бюджету необхідно провести ряд заходів, спрямованих на забезпечення доходної частини, сформованої на основі макроекономічного прогнозу, протидіяти мінімізації доходів, легалізації „тіньових доходів“, скорочення абсолютної величини податкової заборгованості.

      З метою раціонального і ефективного використання коштів активізувати роботу по контролю за їх використанням одержувачами та розпорядниками бюджетних коштів у межах затверджених програм.

2.Удосконалення системи адміністрування податків, зборів, обов’язкових платежів та збільшення надходжень до бюджету

4. Сприяння розвитку інвестиційної та інноваційної діяльності на території громади.

5. Розбудова інфраструктури за рахунок реалізації програм та інвестиційних проектів у сфері транспорту, будівництва, комунального та житлового господарства, екології.

6. Впровадження програмно-цільового методу формування бюджету громади-2017-2020 роки.

7. Запровадження системи моніторингу й оцінювання ефективності бюджетних програм-2017-2020 роки.

8. Посилення фінансового контролю за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів, відкритість та прозорість публічних фінансів-постійно.

Очікувані результати.

1. Досягнуто збалансованості бюджету.

2. Забезпечено перевиконання планових показників бюджету на 50%.

3. Забезпечено на 10 % економію бюджетних коштів.

4. Забезпечено фінансовими ресурсами виконання Програм та заходів спрямованих на соціально-економічний та культурний розвиток територіальної громади.

5. Забезпечено прозорість використання коштів комунальним підприємством.

6. Забезпечено виконання затверджених програм.

 

 

4.8. СТВОРЕННЯ УМОВ ДЛЯ НАЛЕЖНОГО ФУНКЦІОНУВАННЯ ОБ’ЄДНАНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ.

Оцінка поточної ситуації.

      Удосконалення  системи надання адміністративних послуг та розширення повноважень органів місцевого самоврядування є надважливим завданням у контексті реформи місцевого самоврядування та децентралізації в Україні. Адже основною метою цієї реформи є надання якісних та доступних публічних послуг.

      Адмінбудівля Хрестівської сільської ради ОТГ знаходиться в центрі с.Хрестівка. Має два поверхи. Для роботи ради використовувався лише другий поверх. На першому поверсі раніше розташовувались магазини приватних підприємців, аптека.  Після об’єднання в громаду, підприємціям було запропоновано звільнити приміщення, так як  почали створюватися нові структурні підрозділи. Виник дефіцит кабінетів. Для створення зручних умов роботи, структурні підрозділи сільської ради планується перевести на другий поверх. Якщо на другому поверсі працівниками сільської ради проводився поточний ремонт, то на першому поверсі в останнє ремонтні роботи проводилися більше 20 років тому. Підходячи до вирішення вищезазначених питань комплексно, для організації роботи ЦНАПу та структурних підрозділів виконкому Хрестівської сільської ради ОТГ, необхідно провести капітальний ремонт адмінбудівлі.

Основні проблемні питання.

1. Відсутність реєстраційної служби.

2. Приміщення адмінбудівлі потребує капітального ремонту.

3. Офісна техніка та меблі для забезпечення безперебійного робочого процесу відсутня.

4. Відсутність інформаційної підтримки діяльність сільської ради.

Основні напрямки роботи на 2017-2020роки.

1.Створення реєстраційної служби.

2. Виготовлення проектно-кошторисної документації на капітальний ремонт

адмінбудівлі Хрестівської сільської ради з обов’язковим застосуванням енергоефективних заходів.

3. Розробка проекту «Створення умов для підвищення якості надання адміністративних послуг (ЦНАП) та для роботи структурних підрозділів виконавчого комітету Хрестівської сільської ради ОТГ, який включатиме в себе проведення капітальних ремонтів медичних установ громади, та подання його на участь у конкурсі проектів на фінансування за рахунок коштів Державного фонду регіонального розвитку.

4. При розробці бюджету передбачити кошти на співфінансування проведення капітальних ремонтів медичних установ в розмірі 10% від загальної вартості робіт;

5. Проведення капітального ремонту адмінбудівлі (перекриття й утеплення даху,  ремонт системи опалення, каналізаційної мережі, електромережі, опоряджувальні роботи).

6. Придбання оргтехніки для працівників виконкому Хрестівської сільської ради ОТГ.

7. Придбання офісних меблів для укомплектування робочих кабінетів.

8. Придбання ліцензійних програм (бухгалтерських, казначейських, антивірусних, та ін.).

9. Створення центру надання адміністративних послуг.

10. Випуск інформаційної газети «Хрестівський вісник».

11. Створення офіційного веб-сайту Хрестівської ОТГ.

12. При розробці бюджету передбачити кошти на інформаційну підтримку розвитку громади (придбання принтера, паперу, фарби, оплата веб-сайту).

Очікувані результати.

1. Створено ЦНАП Хрестівської сільської ради ОТГ.

2. Створено належні умови для надання адміністративних послуг.

3. Створено можливості для надання послуг в режимі онлайн.

4. Збільшено надходження до бюджету.

5. Створено комфортні умови для роботи структурних підрозділів виконавчого комітету.

6. Підвищено якість роботи працівників структурних підрозділів.

7. Створено умови для підготовки кадрів місцевого самоврядування.

8. Населення громади отримує вичерпну та достовірну інформацію про діяльність виконавчих органів.

9. Сформовано позитивний імідж громади.

10. Покращено благоустрій села.